PLANINSKO DRUŠTVO VELENJE

Prešernova 22/d,         tel.št. (03)  5871 - 134

3320     VELENJE

Spoštovani!

Prisrčno vabljeni, da se nam pridružite na našem planinskem taboru

od  31. avgusta do 7. septembra 2013 v BAVŠICI

KRATKA PREDSTAVITEV PROGRAMA:

Bavšica je ozka dolina med Loško steno in Bavškim Grintovcem na Bovškem, vanjo pridemo, če s ceste Bovec – Log pod Mangartom pri trdnjavi Kluže zavijemo v desno. Tu je Planinska zveza Slovenije zgradila planinsko učno središče, ki smo ga v celoti najeli. Nastanjeni bomo v nadstandardnem novem planinskem domu, ki premore 39 postelj v šestih sobah.

Bavšica je odlično izhodišče za najrazličnejše planinske ture, spogledovali pa se bomo tudi preko meje (Karnijske Alpe, gore nad Rezijo in Benečijo, Zahodni Julijci), manj zahtevne pa so številne pohodniške poti v dolini bistre Soče.

V načrtu imamo oblikovati tri skupine, ki bodo izbirale ture glede na zahtevnost – od potepanj po dolini Soče do najvišjih vrhov.

CENA: Stroški bivanja, prehrane v obliki sedmih polnih penzionov (v primeru ture lunch paket) in vseh prevozov bodo predvidoma 220 €.

PRIJAVE: Pisarna PD Velenje, akontacija zaželena. Pogoj je plačana planinska članarina za leto 2013.                 Informacije: kuzman.andrej@gmail.com; 041 448 002

ODREŽI PRIJAVNICO!

Podpis:

***************************************************************************

TURE V BAVŠICI 2013

Kot je v razpisu zapisano, smo za udeležence pripravili predloge za zelo zahtevne, srednje

zahtevne in lahke ture. Udeleženci se bodo pred vsako turo odločali, kateri skupini se bodo

priključili.  Predloge so pripravili: za zelo zahtevne ture Marjan Karlovčec, za zahtevne Toni

Žižmond in za lahke ture Andrej Kuzman, ki jih bodo ob pomoči ostalih vodnikov tudi

vodili. En dan je predviden za rafting po Soči in za piknik. Pri načrtovanju tur bomo seveda

upoštevali vremenske razmere.

A. Predlogi za zelo zahtevne ture:

1)  BAVŠKI GRINTAVEC--- 2344m (zelo zahtevna pot)--- skupaj hoje 7h.  Vzpon: Bavšica-planina Bukovec- Sedlo Kanja-vrh Bavškega Grintavca; sestop: Mali Grintavec- Vrh Brda-Škrbina- planina Bukovec- Bavšica

2) JELENK-ZAGORELC- ŠMIHELOVC--- 2117m (Orientacijsko zahtevno brezpotje)--- skupaj hoje 11-12h.   Vzpon: Bavšica-planina Bukovec-Veliki Jelenk- Čez Lužo – Zagorevc-Šmihelovc

Sestop: Preval Kanja-pl. Bukovec- Bavšica

3) VRH KRNICE--- 2234m  (zelo zahtevna označena pot) ---skupaj hoje 8-10h

Vzpon: Kluže-sedlo- Vrh Krnice 5-6h;     Sestop: po smeri dostopa 3-4h.

4) VRŠIČ NAD MANGARTSKO PLANINO---1919m (zahtevno brezpotje)--- skupaj hoje 7-8h.   Vzpon: Predel-Predelske Glave-Veliki Hlebec-Skutnik-Vršič.        Sestop: Čez Stože – po markirani poti do Mangartske planine-naprej po cesti do izhodišča.

5) VELIKA ČRNELSKA ŠPICA---2332m (zahtevno brezpotje)--- skupaj hoje10-12h.    Vzpon: Možnica-Čez Brežič-Rob Kanina- Velika Črnelska Špica

Sestop:  Bivak-Planina Goričica-Bovec

6) STRMA PEČ ---2379m( Italija- Zahtevna označena pot)--- skupaj hoje8h.  Vzpon:  Nevejski Preval- Pecol- Forca di Vandul –Vrh. Sestop po smeri dostopa.

B. Predlogi za srednje zahtevne ture:

1) KRASJI VRH  1773 m

Iz Kobarida se zapeljemo v Drežnico in naprej v drežniške Ravne. Tu parkiramo in nadaljujemo po makadamski cesti, stopimo na traktorsko vlako. Na razpotju se priključi pot s planine Zaprikraj. Steza se zmerno vzpenja po pobočju poraslim z gozdom, prečimo jaso do razpotja na višini 1450 m. gremo v smeri Krasjega vrha, pot se še naprej zmerno vzpenja skozi gozd, višje pelje čez manj poraščena pobočja. Pot se tu nekoliko strmeje vzpne do razvalin prve svetovne vojne. Pot preide na greben, kjer se odpre lep razgled na Bovško kotlino in okoliške vrhove. Po slabih desetih minutah hoje po nezahtevnem vršnem grebenu smo na vrhu.

Sestopimo mimo planine Zaprikraj. Hoje 5 do 6 ur.

2) JEREBICA 2126 m

Štiri kilometre za trdnjavo Kluže je odcep poti za Možnico. Gremo po makadamski cesti, ki sprva preči hudourniški potok in se nato vzpenja čez plazovita pobočja. Ko višje cesta preide v gozd ji sledimo še nekaj časa, do mesta kjer naredi oster desni ovinek. Tu zapustimo cesto, ki vodi proti počitniškemu domu v Možnici in nadaljujemo naravnost po nekoliko slabši cesti v smeri Jerebice. Ko se cesta konča vzpon nadaljujemo po zložni planinski poti. V nadaljevanju se prične strmeje vzpenjati, na njej je nekaj varoval, ki nam pomagajo premagati skalno stopnjo. Kmalu se pot nekoliko položi in postopoma preide v zaraščena pobočja po katerih se v nadaljevanju vzpenjamo. Vse bolj razgledna pot nas po slabih treh urah pripelje na Jezersko sedlo, kjer prestopimo na italijansko stran gore. S sedla nadaljujemo  zložno navkreber, prečimo strma travnata pobočja na vrh Jerebice.

Sestopimo po poti vzpona. Hoje 7 do 8 ur.

3. SVINJAK 1653 m

Kal – Koritnica je izhodišče za to turo. Skozi vas pelje pot, že po nekaj minutah hoje se usmerimo na pešpot, ki nas povede v gozd. Naprej se zmerno, občasno tudi strmo vzpenjamo skozi gozd. Višje pot pripelje na greben, kateremu se umaknemo na južna pobočja. Po grebenu se pot vse bolj strmo vzpenja navzgor. Med potjo opazujemo sledove požara, ki je tu divjal pred leti. Kmalu se pot še strmeje vzpne ni vodi nekaj časa po rahlo izpostavljenem pobočju. Nadaljujemo po vse bolj razgledni poti in v nekaj nadaljnih minutah hoje po vršnem pobočju prispemo na vrh razglednega Svinjaka.

Sestop po poti vzpona. Hoje bo za 5 do 6 ur.

4) KRALJEVSKA ŠPICA 1912 m

Rabelj je izhodišče naše ture. Po cesti do opuščenih rudarskih poslopij, tu se usmerimo v gozd na pešpot z oznakami za Kraljevsko špico. Nekaj časa se bomo vzpenjali v ključih. Na razpotju se usmerimo levo navzgor, pot pa postaja vse bolj strma in poteka po neizrazitem grebenu, večinoma ob žičnati ograji in ceveh. Vse pogosteje se prično odpirati čudoviti razgledi na bližnjo okolico – Rabeljske špice, Rabeljsko jezero, Viš…. Ko pridemo iz gozda strmina nekoliko popusti, nato pot zavije levo in se prične vzpenjati po travnatem pobočju. Takšna pot nas kmalu pripelje na Malo Kraljevsko špico. Z vrha na katerem stoji križ se v nadaljevanju poti nekoliko spustimo, nadaljujemo po gozdu. Pot se ponovno prične strmeje vzpenjati,sčasoma gozd preide v grmičevje. Iz ruševja se občasno odprejo lepi razgledi, predvsem v smeri Viša, kasneje pa tudi proti Kamnitemu Lovcu in Mangartu. V zadnjem delu poti sledi še vzpon po z ruševjem poraščenem grebenu, na vrhu pa se odpre čudovit pogled na vse strani.

Vrnitev poteka po poti vzpona. Hoje je za 4 do 5 ur.

5) VELIKA BABA 2016 m

Od doma dr. Klementa Juga v Lepeni se po široki markirani poti odpravimo v smeri Krnskih jezer, večinoma po gozdu vse do mesta merjenja višine snega. Tu se pot nekoliko spusti do razpotja, kjer se usmerimo levo na slabše vidno stezico in čez manjši travnik, tu je označen odcep za Veliko Babo. V nadaljevanju se pot komaj znatno vzpenja proti levi, nato naredi ovinek v desno. Še naprej se zmerno vzpenjamo, tokrat po melišču. Sledi nekaj strmejšega vzpona  med ruševjem, pod strma ostenja Velike Babe. Pod steno je pot lepo speljana po melišču, ki se delno že zarašča s travo. Pot nas pripelje v dolinico med Veliko Babo in Veliko Monturo. Usmerimo se v smeri Velike Babe, nekaj korakov navzdol, vzpenjamo se po poti po deloma travnatem , deloma kamnitem pobočju poraslim z rušjem. Pot postaja strmejša in nas ob vse lepših razgledih pripelje na vrh te razgledne gore.

Sestopamo po poti vzpona. Čas hoje 7 do 8 ur.

6) ŽRD 2324 m

Z Nevejskega sedla se z žičnico pripeljemo do koče Gilberti. Od koče se najprej rahlo spustimo v manjšo dolinico do razpotja kjernadaljujemo desno med glavnim kaninskim grebenom na levi in Belo pečjo na desni. Pot se zložno vzpenja po dolini, kmalu pa se začne strmeje vzpenjati do stare vojaške utrdbe na sedlu Bela peč. Za utrdbo gremo po stari vojaški mulatjeri. Pot se rahlo spušča in spet vzpenja po mestoma strmih pobočjih do razpotja. Nadaljujemo po mulatjeri, prečimo nekaj grap. Lepa in razgledna pot nas po dveh urah hoje pripelje do bivaka Marursich. Za bivakom smo kmalu na prevalu Perava, s katerega gremo naravnost v smeri Žrdi, po poti ki se vzpenja proti zahodu, kmalu se ta položi in zavije na desno severno stran Vrha Grubij. Položna pot nas nato pripelje na visokogorski travnik, Škrbina v Senožečah, kjer zapustimo mulatjero. Nadaljujemo do grebena in po njem, pot se strmeje vzpenja. Po polurnem vzponu dospemo na predvrh Žrdi, s katerega se nam odpre lep pogled na naš cilj. Sledi rahel spust po deloma izpostavljenem grebenu, ki se nato z leve počasi razširi, pot nas po nadaljnih nekaj minutah vzpona pripelje na razgleden vrh.

Sestopamo po poti vzpona. Hoje bo za 6 do sedem ur.

C. Predlogi za lahke ture:

1. SLAPOVI POD ROMBONOM IN V DOLINI MOŽNICE

V dolini Loške Koritnice je kar sto težje ali lažje dostopnih slapov. Pot bomo začeli pri trdnjavi Kluže, ob levem bregu opazovali korita Koritnice ter dva večstopenjska slapa v pobočju Rombona, vstopili v dolino Možnice. Od njenega izliva do izvira v bližini počitniškega doma Možnica je kar sedem slapov, večina lahko dostopnih... Časovno dolžino potepanja si lahko izberemo po želji.

2. KOBARIŠKA ZGODOVINSKA POT

Pot povezuje kraje v okolici Kobarida, dolga je dobrih 5 kilometrov, na njej se zamudimo 3 do 5 ur, odvisno od dolžine posameznih ogledov. Pot se pričenja pri Kobariškem muzeju 1. svetovne vojne, se povzpne do italijanske kostnice na Gradiču ob cerkvi sv. Antona in od tu na Tonocov grad na področju, ki je bilo poseljeno od bronaste dobe do srednjega veka. Ob Soči si bomo ogledali del tretje italijanske obrambne črte, z na novo zgrajene brvi bomo opazovali sotesko Soče in njena korita, v podzemeljski dvorani občudovali slap Veliki Kozjak in modrozeleni tolmun, pri prehodu čez Napoleonov most pa pot zaključili v muzeju sirarstva.

3. POT SPOMINA

Pot vodi v gore nad dolino Lepene, na planino Zagreben, bojišče Drugega domobranskega polka iz Linza. Na vojne grozote 1. svetovne vojne spomina kapelica LIR 2, »bosanski spomenik« bosansko-hercegovskega regimenta, skala z vklesanimi enotami in imeni poveljnikov...Pot je dolga 6 kilimetrov, ob reki Lepeni pa bi si ogledali še Šunikov vodni gaj. Skupno 4 do 5 ur.

4. PO DOLINI VRSNIK K MARIJI SNEŽNI

Za mostom nad soškimi Malimi koriti se odpira dolina Vrsnik, po kateri žubori Vrsnica s prelepimi brzicami, slapovi in tolmuni, Krožna pot h kapelici Marije Snežne se odcepi pred kamnitim mostom, poteka deloma po cesti deloma po stari mulatjeri, kapelica stoji med zaselkoma Pod Skalo in Na Skali. Od nje se ponuja nepozaben razgled po dolini in okoliških hribih.  Pot je dolga 5,5 km, prehodimo jo v 3 urah, v preostanku dneva pa se sprehodimo po delu Vaške poti do zanimive vasi Soča.

5. KOČA GILBERTI – SPELEOLOŠKI BIVAK

Pot pričenjamo skupno s skupino, ki se podaja na Žrd. Z Nevejskega prevala/Sella Nevea se z gondolo zapeljemo do koče Gilberti, pri kapelici nad njo se usmerimo proti vzhodu v smeri sedla Vrh Laških brežičev. Mestoma prav lahkotna pot nudi lepe razgleda na Viševo in Montaževo skupino na levi. V zadnjem delu se pot zopet vzpne mimo številnih vojaških utrdb do speleološkega bivaka, ki ga bomo dosegli po treh urah hoje. Vračamo se lahko nazaj da zgornje postaje žičnice ali naravnost na Nevejsko sedlo, v obeh primerih bomo za celotno turo potrebovali 5 ur.

6. IZ RABELJA V DOLINO MRZLE VODE (ITALIJA)

Začetek poti združujemo s skupino, ki se je namenila na Kraljevsko  špico. Rabelj je izhodišče naše ture. Po cesti do opuščenih rudarskih poslopij, tu se usmerimo v gozd na pešpot z oznakami za Kraljevsko špico. Na sedlu Rabeljska škrbina, od koder se ponuja čudovit razgled po dolini (Rabeljsko jezero) in okoliških vrhovih (Rabeljska špica, Viš...), zavije pot za Kraljevsko špico v levo, mi pa se pričnemo spuščati desno v dolino Mrzle vode. Skupno 3 do 4 ure hoje.